Liidimagneetti
Liidimagneetti annetaan potentiaaliselle asiakkaalle ilmaiseksi ja vastineeksi saadaan asiakkaan sähköpostiosoite. Asiakas on siis antanut oman sähköpostiosoitteensa vapaaehtoisesti, joten jatkossa tapahtuva sähköpostimarkkinointi perustuu myös vapaaehtoisuuteen ja asiakkaan suostumukseen. Asiakas voi koska tahansa poistua sähköpostilistalta, jos niin haluaa. Tavoitteena on tuottaa niin hyvää lisäarvoa asiakkaalle, että hän ei halua poitua sähköpostilistalta, vaan suosittelee listalle liittymistä myös omille tutuilleen.
Tavoitetaan asiakasprofiilit
Liidimagneetti rakennetaan asiakasprofiilien tavoitteiden, tarpeiden ja kysynnän mukaan. Se sisältää yrityksen brändin, täyttää lupauksen ja sisältää preview-osan siitä, mitä tulee tapahtumaan jatkossa seuraavissa sähköpostiviesteissä, jotka ovat tarkkaan suunniteltuja sisältöjä 3 kpl ja sen jälkeen 1 kpl tarjouksia. Liidimagneetissa aihe on terävä ja hyöty annettu selkeästi ja napakasti. Tavoite on että sähköpostille liittyjän pitää olla kiinnostunut yrityksen palveluista. Sähköpostilistalle lähetetään automaattisia sisältöjä 3 kertaa muutaman päivän välein ja sen jälkeen tarjous viesti. Sisällöillä informoidaan, koulutetaan, inspiroidaan, opetetaan, autetaan ja lämmitetään asiakkaita kohti tarjousta ja maksullisia palveluita. Demonstroidaan asiakas case avulla mahdollisuuksia ja miten asiat sujuvat, joista uudet asiakkaat kiinnostuvat eli ”Minäkin haluan tuollaisen”.
Asiakkaalle annetaan käytännössä
Liidimagneetista rakennetaan todella kiinnostava ja hyödyllinen asia, joka tarjotaan asiakkaalle. Liidimagneetti voi olla käytännössä esimerkiksi.
- Pikaopas eli PDF-dokumentti
- Minivalmennus eli video