Yritysblogi
Yritysblogia tulee kirjoittaa säännöllisesti 1-4 kertaa kuukaudessa. Yritysblogilla osoitetaan yrittäjän oma asiantuntijuus ja kommunikoidaan ajankohtaiset asiat helposti yhdessä paikassa. Muista avainsana-analyysi ja tekstien hakukoneoptimointi. Blogiaiheet löytyy, kun tutkii kilpailijat ja verkkosivustot samalta toimialalta. Kirjoita “Ever Green” tekstit, ajankohtaiset aiheet ja “itsestäänselvyydet”, koska olet
asiantuntija omalla alallasi ja tiedät asioista todennäköisesti enemmän kuin asiakas. Kirjoita paljon -> Julkaise vaikka ei “täydellinen”. Linkitä blogitekstit SoMeen ja hyödynnä “Ever Green” tekstit myöhemmin uudestaan.
Vinkit yritysblogin kirjoittamiseen
- Personoi blogi oivaltavalla nimellä.
- Julkaise säännöllisesti ja mahdollisimman pitkillä teksteillä.
- Suunnittele aiheet ja julkaisu ajankohdat etukäteen.
- Tekstin ulkoasun tulee houkutella lukemaan (lukija viipyy pitkään sivustolla).
- Otsikoi informatiivisesti.
- Seuraa toimialasi muutoksia, tapahtumia ja jaa ajankohtaisia asioita.
- Tuota myös sinun yrityksestä kertovaa sisältöä.
- Älä kirjoita liian vaikeasti vaan omalla tyylillä rennosti ja asiantuntevasti.
- Oikolue teksti ennen julkaisua.
Luodaan artikkeli yritysblogiin
Kun keksit 52 hyvää blogiotsikkoa ja avainsanat näille olet jo todella pitkällä! Pohditaan seuraavia asioita.
- Mistä aiheista sinun kilpailijasi kirjoittavat yritysblogeihin ja SoMeen?
- Mitkä aiheet ovat toimialasi “Ever Green” aiheita?
- Mitkä aiheet ovat toimialasi ajankohtaisia aiheita 2022?
- Mitä asioita (blogiaiheet) asiakkaat etsivät Googlesta?
- Mitä kysymyksiä asiakkaat esittävät Google Hakuun? Vastaa näihin yritysblogissa.
- Pohdi miten pitkä blogikirjoitus (2000 sanaa) jaetaan useammaksi SoMe postaukseksi.