Search
Close this search box.
Blogi

Verkkokaupan markkinointi

Verkkokaupan markkinointi

Sisällysluettelo

Verkkokaupan markkinointi

Verkkokaupan markkinointi on tärkeää, koska kun verkkokauppa yritykselle on rakennettu ja toiminta valmis ei kukaan tiedä sen olemassa olosta. Nykyiset asiakkaat tulee saada verkkokauppaan. Kaikissa asiakaskanavissa (sähköpostilista, LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter) tulee kertoa viestiä uudesta verkkokaupasta. Mainosta kivijalkaliikkeessä, että uusi verkkokauppa on avattu. Muista puskaradio eli suusta suuhun markkinointi, johon voidaan tehdä suosittelukampanja ja antaa alennusta verkkokaupassa. Uusien asiakkaiden hankinta on erittäin tärkeä osa verkkokaupan markkinointia. Uudelleenmarkkinointia kohdistetaan niihin kävijöihin, jotka ovat jo käyneet verkkokaupassa, mutta eivät ole vielä ostaneet. Tässä toimii kohdennettu Facebook mainonta. Asiakkaat, jotka ovat jo ostaneet, niin heille voidaan kohdistaa sähköpostimarkkinointia ja kohdennettua Facebook mainontaa. Uusien tuotteiden kohdalla voidaan tehdä kampanjoita isommille kohderyhmille.

Hakukoneoptimointi verkkokaupan markkinoinnissa

Verkkokauppaan ja tuotekuvauksiin tehdään sisältöä, jota potentiaaliset asiakkaat hakevat hakukoneista. Tutkitaan verkkokaupan tärkeimmät tuotteet ja hakukoneoptimoidaan niihin liittyvä sisältö eli hakusanat, tuotekuvaukset ja muu sisältö (blogi).

Sähköpostilista verkkokaupan markkinoinnissa

Verkkokauppaan tulee asentaa mahdollisuus asiakkaille liittyä yrityksen / verkkokaupan sähköpostilistalle.

Sosiaalinen media verkkokaupan markkinoinnissa

Sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää verkkokaupan markkinoinnissa.

Verkkokaupan mainonta

Verkkokauppaa voidaan myös markkinoida maksetun mainonnan avulla.

Maksettu mainonta verkkokaupan markkinoinnissa

Verkkokaupan markkinoinnissa käytetään hyväksi maksettua mainontaa, joka on investointi. Tässä hyödynnetään Facebook mainontaa ja Google Ads mainontaa, jossa viestiä kohdennetaan avainsanoilla, hakusanoilla ja kohderyhmillä.

Verkkokaupan kilpailu

Verkkokauppa yritykselle kilpailee näkyvyydestä ja menestyksestä muiden samalla toimialalla olevien verkkokauppojen kanssa. Kilpailua käydään myös kivijalkaliikkeiden kanssa. Kilpailijoiden hakusanojen osalta tutkitaan mitä hakusanoja kilpailijat käyttävät omissa verkkokaupoissaan.

80 / 100

Piditkö sisällöstä?

Jaa tämä sivu sosiaaliseen mediaan.

LinkedIn
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Etsitkö hyvää yhteistyökumppania?

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää sinun tarpeista, toiveista ja tavoitteista.

Ota yhteyttä

Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden kuluessa
Juha Savilaakso

Juha Savilaakso

DI, KTM, Yrittäjä, Toimitusjohtaja

Juha Savilaakso on diplomi-insinööri ja kauppatieteiden maisteri Oulun yliopistosta. Juhalla on myös jatko-opinnot Aalto yliopiston koulutusohjelmista Financial Executive ja Liiketoiminta 360 sekä yrittäjän ammattitutkinto Careeriasta. Nyt hän auttaa yrittäjiä ja yrityksiä menestymään digitaalisen markkinoinnin avulla.

Katso tapahtumat

Kalenterista löydät kaikki tapahtumat. Rekisteröidy tapahtumaan ja tule mukaan oppimaan lisää digimarkkinoinnista.