Mene sisältöön
Digiagentti
  • Palvelut
  • Hinnasto
  • Kalenteri
  • Blogi
  • Yritys
  • Yhteystiedot
  • English
Menu
  • Palvelut
  • Hinnasto
  • Kalenteri
  • Blogi
  • Yritys
  • Yhteystiedot
  • English
Search
Close this search box.
Linkedin
Ajanvaraus
Blogi

Uutiskirje

Uutiskirje voi sisältää vinkkejä tuotteiden ja palveluiden käyttöön, ajankohtaisia tarjouksia tai muuta tärkeää tietoa vastaanottajille.
Blogi
  • Kategoriat Digimarkkinointi
  • Avainsanat brändi, logo, otsikko, toimintakehote

Sisällysluettelo

Uutiskirje

Uutiskirje eli Newsletter sisältää seuraavia asioita.

Otsikot

Pääotsikolla herätetään lukijan kiinnostus. Otsikkoon kirjoitetaan tärkeimmät sanat alkuun. Otsikosta tehdään houkutteleva, yllättävä ja mahdollisimman mielenkiintoinen.

Tervehtiminen

Tervehtiminen kirjeen alussa voi olla muodollinen tai epämuodollinen.

Sisältö

Kirjeen sisältöä kirjoittaessa on hyvä muistaa, että lukijoita kiinnostavat ”tarinat” eli viesti kannattaa pyrkiä kirjoittamaan tarinan muotoon. Kun viestissä mainitaan esimerkiksi “vielä jäljellä – kohta loppuu” tai “viisi vinkkiä” tai korostetaan “kiirettä eli mainitaan deadline”, niin viestiin saadaan lisää tehoa liittyen lopussa olevaan toimintakehotteeseen.

Visuaalisuus

Kirjeen visuaalisuus rakennetaan yrityksen brändin mukaan. Visuaalisuudessa kannattaa muistaa selkeys, logo, värit, fontti ja sen eri koot sekä tekstien ja kuvien asettelut.

Kuvat

Kuvia kannattaa käyttää uutiskirjeessä jos niillä on jokin selvä tarkoitus.

Linkit

Kirjeessä olevat linkit esimerkiksi verkkosivustolle, verkkokauppaan tai sosiaalisen median kanaviin kannattaa merkitä selvästi sillä ne ovat myös toimintakehotteita vaikka uutiskirjeessä olisi erikseen oma selkeä toimintakehote esimerkiksi painikkeen muodossa.

Toimintakehote

Hyvässä ja toimivassa kirjeessä on aina yksi selkeä toimintakehote eli Call-To-Action (CTA), joka vie lukijaa eteenpäin ostopolulla. Jos toimintakehotteita on enemmän kuin yksi ei lukija oikein tiedä mitä hänen pitäisi seuraavaksi tehdä eli kannattaa pitää uutiskirjeen viesti yksinkertaisena ja selkeänä lukijalle.

A/B testaus

Muista myös A/B testata kirjettä eli vaihtaa jotain pientä yksityiskohtaa ja katsoa avataanko uutiskirjettä useammin tai saadaanko lukijat tekemään toimintakehote useammin jos esimerkiksi painikkeen väriä muutetaan tai muuta yksityiskohtaa muutetaan hieman.

Lähetyksen testaus

Kirje kannattaa testata ennen lähetystä. Monessa sähköpostimarkkinoinnin työkalussa on mahdollisuus lähettää viesti ensin itselle luettavaksi ja tarkistettavaski, ennen kuin se lähetetään virallisesti koko lähetyslistalle.

78 / 100
Powered by Rank Math SEO
PrevEdellinenWooCommerce lisäosat
SeuraavaGoogle analytiikka raportitNext

Piditkö sisällöstä?

Jaa tämä sivu sosiaaliseen mediaan.

LinkedIn
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Etsitkö hyvää yhteistyökumppania?

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää sinun tarpeista, toiveista ja tavoitteista.

Yhteystiedot

Ota yhteyttä

Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden kuluessa
Juha Savilaakso
DI, KTM, Yrittäjä, Toimitusjohtaja

Juha Savilaakso

Juha Savilaakso on diplomi-insinööri ja kauppatieteiden maisteri Oulun yliopistosta. Juhalla on myös jatko-opinnot Aalto yliopiston koulutusohjelmista Financial Executive ja Liiketoiminta 360 sekä yrittäjän ammattitutkinto Careeriasta. Nyt hän auttaa yrittäjiä ja yrityksiä menestymään digitaalisen markkinoinnin avulla.

JuhaSavilaakso.fi

Katso tapahtumat

Digiagentin kalenterista löydät kaikki tapahtumat. Rekisteröidy tapahtumaan ja tule mukaan oppimaan lisää digimarkkinoinnista.

Kalenteri
Hakukoneoptimointi prosessi
Google yritysprofiili
Kilpailija-analyysi
Copywriting
Yritysblogi
Konversio-optimointi
Verkkotunnus
Webhotelli
Google analytiikka raportit
Uutiskirje
WooCommerce lisäosat
Verkkokaupan markkinointi
WordPress lisäosat
Tekninen hakukoneoptimointi
Verkkokauppa yritykselle
Verkkosivut yritykselle
Digitaalinen palvelumuotoilu
Asiakkaan ostopolku
Brändi
SEO-auditointi
Verkkosivuston kuvat
Wordfence 2FA aktivointi
Typografia
Google Chrome selain
Sisällöntuotanto
Liidimagneetti
WordPress tietoturva
Laskeutumissivu
Ostajapersoonat
Avainsanatutkimus
Digiagentti Logo

Digiagentti

Digiagentti on motivoitunut yhden miehen digimarkkinointitoimisto Espoossa, joka palvelee asiakkaitaan virtuaalisesti koko Suomessa.

  • Digiagentti Oy
  • Saunalahdenkatu 18 A 15
  • 02330 Espoo
  • Y-tunnus 2941983-3
  • info@digiagentti.fi
  • +358408239691
  • Juha Savilaakso
Linkedin Facebook Instagram Youtube Twitter Tiktok

Palvelut

  • Verkkosivut
  • WordPress verkkosivut
  • WordPress ylläpito
  • Verkkokauppa
  • WooCommerce verkkokauppa
  • Hakukoneoptimointi
  • WordPress hakukoneoptimointi
  • Verkkosivut
  • WordPress verkkosivut
  • WordPress ylläpito
  • Verkkokauppa
  • WooCommerce verkkokauppa
  • Hakukoneoptimointi
  • WordPress hakukoneoptimointi

Hinnasto

  • WordPress verkkosivut
  • WooCommerce verkkokaupat
  • WordPress ylläpidot
  • Tuntityöt
  • Koulutukset
  • WordPress verkkosivut
  • WooCommerce verkkokaupat
  • WordPress ylläpidot
  • Tuntityöt
  • Koulutukset

Asiakaspalvelu

  • Asiakaspalvelu
  • Ajanvaraus
  • Ohjeet
  • Kalenteri
  • Sivukartta
  • Asiakaspalvelu
  • Ajanvaraus
  • Ohjeet
  • Kalenteri
  • Sivukartta

Ajanvaraus

  • Puhelinpalaveri 30 min
  • Microsoft Teams palaveri 60 min
  • Puhelinpalaveri 30 min
  • Microsoft Teams palaveri 60 min

Info

  • Tietosuojaseloste
  • Rekisteriseloste
  • Käyttöehdot
  • Tietosuojaseloste
  • Rekisteriseloste
  • Käyttöehdot

Hae sisältöä

Search

Liity sähköpostilistalle

Jaa sosiaaliseen mediaan

© Digiagentti Oy 2023

Teen sinulle WordPress verkkosivut ja tarvittaessa WooCommerce verkkokaupan sekä hoidan projektin jälkeen verkkosivuston teknisen ylläpidon joka kuukausi. Myös sisällön päivitykset ja sivuston jatkokehitys onnistuu sinun tarpeiden mukaan. Tutustu palveluihin ja hinnastoon. Ota yhteyttä sähköpostilla tai varaa aika palaveriin, niin keskustellaan lisää sinun tarpeista, toiveista ja tavoitteista.