Search
Close this search box.
Blogi

Uutiskirje

Uutiskirje voi sisältää vinkkejä tuotteiden ja palveluiden käyttöön, ajankohtaisia tarjouksia tai muuta tärkeää tietoa vastaanottajille.

Sisällysluettelo

Uutiskirje

Uutiskirje eli Newsletter sisältää seuraavia asioita.

Otsikot

Pääotsikolla herätetään lukijan kiinnostus. Otsikkoon kirjoitetaan tärkeimmät sanat alkuun. Otsikosta tehdään houkutteleva, yllättävä ja mahdollisimman mielenkiintoinen.

Tervehtiminen

Tervehtiminen kirjeen alussa voi olla muodollinen tai epämuodollinen.

Sisältö

Kirjeen sisältöä kirjoittaessa on hyvä muistaa, että lukijoita kiinnostavat ”tarinat” eli viesti kannattaa pyrkiä kirjoittamaan tarinan muotoon. Kun viestissä mainitaan esimerkiksi “vielä jäljellä – kohta loppuu” tai “viisi vinkkiä” tai korostetaan “kiirettä eli mainitaan deadline”, niin viestiin saadaan lisää tehoa liittyen lopussa olevaan toimintakehotteeseen.

Visuaalisuus

Kirjeen visuaalisuus rakennetaan yrityksen brändin mukaan. Visuaalisuudessa kannattaa muistaa selkeys, logo, värit, fontti ja sen eri koot sekä tekstien ja kuvien asettelut.

Kuvat

Kuvia kannattaa käyttää uutiskirjeessä jos niillä on jokin selvä tarkoitus.

Linkit

Kirjeessä olevat linkit esimerkiksi verkkosivustolle, verkkokauppaan tai sosiaalisen median kanaviin kannattaa merkitä selvästi sillä ne ovat myös toimintakehotteita vaikka uutiskirjeessä olisi erikseen oma selkeä toimintakehote esimerkiksi painikkeen muodossa.

Toimintakehote

Hyvässä ja toimivassa kirjeessä on aina yksi selkeä toimintakehote eli Call-To-Action (CTA), joka vie lukijaa eteenpäin ostopolulla. Jos toimintakehotteita on enemmän kuin yksi ei lukija oikein tiedä mitä hänen pitäisi seuraavaksi tehdä eli kannattaa pitää uutiskirjeen viesti yksinkertaisena ja selkeänä lukijalle.

A/B testaus

Muista myös A/B testata kirjettä eli vaihtaa jotain pientä yksityiskohtaa ja katsoa avataanko uutiskirjettä useammin tai saadaanko lukijat tekemään toimintakehote useammin jos esimerkiksi painikkeen väriä muutetaan tai muuta yksityiskohtaa muutetaan hieman.

Lähetyksen testaus

Kirje kannattaa testata ennen lähetystä. Monessa sähköpostimarkkinoinnin työkalussa on mahdollisuus lähettää viesti ensin itselle luettavaksi ja tarkistettavaski, ennen kuin se lähetetään virallisesti koko lähetyslistalle.

78 / 100

Piditkö sisällöstä?

Jaa tämä sivu sosiaaliseen mediaan.

LinkedIn
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Etsitkö hyvää yhteistyökumppania?

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää sinun tarpeista, toiveista ja tavoitteista.

Ota yhteyttä

Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden kuluessa
Juha Savilaakso

Juha Savilaakso

DI, KTM, Yrittäjä, Toimitusjohtaja

Juha Savilaakso on diplomi-insinööri ja kauppatieteiden maisteri Oulun yliopistosta. Juhalla on myös jatko-opinnot Aalto yliopiston koulutusohjelmista Financial Executive ja Liiketoiminta 360 sekä yrittäjän ammattitutkinto Careeriasta. Nyt hän auttaa yrittäjiä ja yrityksiä menestymään digitaalisen markkinoinnin avulla.

Katso tapahtumat

Kalenterista löydät kaikki tapahtumat. Rekisteröidy tapahtumaan ja tule mukaan oppimaan lisää digimarkkinoinnista.