Search
Close this search box.
Palvelu

Google hakukoneoptimointi

Google hakukoneoptimointi parantaa yrityksen näkyvyyttä paikallisesti kartalla ja Googlen palveluissa, joita käyttävät yrityksen nykyiset ja tulevat asiakkaat. Varmistetaan, että yritykseen on helppo ottaa yhteyttä ja asiakaspalvelu toimii hyvin.

Sisällysluettelo

Google hakukoneoptimointi

Google Hakukoneoptimointi parantaa yrityksen näkyvyyttä Googlen Haussa, Google Kartoissa ja muissa Googlen palveluissa. Näitä palveluita käyttävät yrityksen vanhat, nykyiset ja uudet asiakkaat.

Google hakukoneoptimointi auttaa yrityksen verkkosivujen näkyvyyden kasvattamisessa Google Haussa. Googlen hakukonealgoritmi on matemaattinen kaava, mutta tarkkaa algoritmia ei koskaan paljasteta – vain tärkeät suuntaviivat julkaistaan. Hakukone toimii siten, että Googlen botti selaa internettiä ja se siirtyy verkkosivustolle linkin kautta. Botti analysoi metatiedot ja avainsanat. Nämä tiedot tallennetaan Googlen tietokantaan. Kun internetin käyttäjä tekee kyselyn, verkkosivustot näytetään hakutuloksissa sisältöosumien mukaan järjestyksessä. Hakukoneen tulossivulla voi näkyä seuraavia asioita: orgaaniset hakutulokset, kartat, uutiset, kuvat, videot, ostokset, mainokset ja paikat.

Mitä Google arvostaa?

Google arvostaa verkkosivustoa, jossa kaikki Googlen indeksoimat (näkyvät) sivut ovat laadukkailla sisällöillä rakennettu ja hakukoneoptimoitu. Sivut, joilla kukaan ei koskaan käy heikentävät Googlen kokonaiskuvaa sivustosta. Helpoin tapa piilottaa vanha sivu hakukoneilta on poistaa se kokonaan. Google suosii mobiiliystävällisiä verkkosivuja hakutuloksissa. Verkkosivut tulee suunnitella mobiilikäyttäjiä varten ja huomoida latausnopeus mobiilissa. Google arvostaa hakukoneoptimoinnin osalta seuraavia asioita.

Verkkosivusto on luotettava

Verkkosivuston pitää olla luotettava loppukäyttäjän näkökulmasta. Verkkosivuston luotettavuutta lisäävät seuraavat asiat: SSL-salaus, yhteystiedot näkyvillä, Google My Business käytössä, sosiaalisen median tilit linkitetty verkkosivulle ja verkkosivustolla on linkkejä luotettavilta sivuilta.

Sisältö on relevanttia

Sisällön pitää olla relevanttia eli oikeasti siitä aiheesta millä halutaan näkyä Google Haussa. Sisältöä pitää olla monipuolisesti eli pääaihetta pitää pilkkoa osiin ja kirjoittaa laajemminkin (historia, miten tehdään nyt, yleisimmät kysymykset). Esimerkiksi ”Kosmetologi Espoo” tulee kirjoittaa kummastakin sanasta sisältöä. Osa verkkosivuston sisällöstä (blogi) kirjoitetaan nimenomaan Googlea varten, eikä välttämättä kävijöitä varten.

Verkkosivusto on suosittu

Kun verkkosivusto on kävijöiden suosima, niin se on myös Googlen mielestä hyvä. Verkkosivuille tulee liikennettä ja mitä korkeammalla verkkosivu näkyy Google Haussa sitä enemmän sivustolle alkaa tulla liikennettä. Likenne on pikku hiljaa kasvavaa. Verkkosivusto kerää mainintoja sosiaalisessa mediassa ja saa linkityksiä. Linkkimehu eli Linkjuice kasvaa kun saadaan linkkejä muilta sivuilta yrityksen sivustolle.

79 / 100

Piditkö sisällöstä?

Jaa tämä sivu sosiaaliseen mediaan.

LinkedIn
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp
Email

Etsitkö hyvää yhteistyökumppania?

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää sinun tarpeista, toiveista ja tavoitteista.

Ota yhteyttä

Pyrin vastaamaan sinulle vuorokauden kuluessa
Juha Savilaakso

Juha Savilaakso

DI, KTM, Yrittäjä, Toimitusjohtaja

Juha Savilaakso on diplomi-insinööri ja kauppatieteiden maisteri Oulun yliopistosta. Juhalla on myös jatko-opinnot Aalto yliopiston koulutusohjelmista Financial Executive ja Liiketoiminta 360 sekä yrittäjän ammattitutkinto Careeriasta. Nyt hän auttaa yrittäjiä ja yrityksiä menestymään digitaalisen markkinoinnin avulla.